Pokkers amning

Jeg har den overbevisning at modermælk er det bedste man give sit barn. Desværre ved første barn gik det galt og begyndte at supplere da han var omkring de 4 mdr, fordi han gjorde ikke andet end at skrige af brystet. Denne gang synes jeg virkelig det går meget bedre, og synes jeg har en dreng der er glad og trives og slet ikke skrigeri på samme måde, men  han tager dog alligevel ikke nok på. For tre uger siden da vi var ved sundhedsplejsken havde han i løbet af 5 uger kun taget 100g på, så vi skulle idag til kontrolvejning, og i løbet af de sidste 3 uger har han kun taget 100g på 😢 Og hans kurve falder kun. Så fik valget imellem at prøve at supplere med mme eller grød, og da jeg er stor modstander af grød/mad før 6 mdr, så skal jeg have fundet vores flasker frem og fået købt noget mme. Men hvor er jeg ked af det, havde virkelig håbet at denne gang ville det lykkes. Og så sur over dem der bare “dropper” amningen fordi de ikke lyster men det fungere, og mig som vil så ihærdigt, fordi jeg tror det er det bedste, der lykkes det ikke. Øv øv.

Men ja ved ikke hvad jeg ellers kan gøre, for har virkelig prøvet at minimere sutten og bare ammet hver gang han har været utilfreds. 

Men må begynder at supplere og se om jeg kan bibeholde min amning. Og så skal han til kontrolvejning igen om en mdr.

Bella xx

Leave a comment